Σχόλια

ΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΣΜΟ Ή ΣΤΗΝ ΝΟΣΗΡΗ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ;

Γράφτηκε από τον/την Orthros Ενεργό .

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Ἐν Πειραιεῖ τῇ 15η Ὀκτωβρίου 2017

Ἕνα ἀπό τά χαρακτηριστικότερα γνωρίσματα τῆς ἀνθρωπίνης φύσεως, γιά νά τήν ξεχωρίζει ἀπό τό ὑπόλοιπο ζωικό βασίλειο, εἶναι ἡ ἔμφυτη στροφή καί κλίση πρός τό θεῖον, ὁ πόθος δηλαδή τοῦ ἀνθρώπου νά στραφεῖ νά ἐπικοινωνήσει καί νά λατρεύσει κάποιο ὑπέρτατο ὄν, τό Θεό, ἀπό τόν Ὁποῖο προέρχονται τά πάντα, ὁρατά καί ἀόρατα καί στόν ὁποῖο ὀφείλει τήν ὕπαρξή του. Τό φαινόμενο τῆς θρησκευτικότητας στόν ἄνθρωπο τό συναντοῦμε ἀπό ἀρχαιοτάτων χρόνων, ἀκόμη καί στούς πιό πρωτόγονους καί ἀπολίτιστους λαούς, καθ’ ὅλη τήν διάρκεια τῆς ἱστορικῆς πορείας τῆς ἀνθρωπότητας μέχρι σήμερα.

Η «ΑΛΛΑΓΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΦΥΛΟΥ» ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΑΛΛΟΙΩΤΟ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ

Γράφτηκε από τον/την Orthros Ενεργό .

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Ἐν Πειραιεῖ τῇ 16ῃ Ὀκτωβρίου 2017

Εἶναι γεγονός ὅτι οἱ κυβερνήσεις τῶν τελευταίων δεκαετιῶν, ἀνεξαρτήτως κομμάτων καί ἰδεολογικῶν παρατάξεων, συναγωνίζονται, ποιά θά φέρει πρός ψήφιση νόμους, οἱ ὁποῖοι ἀνατρέπουν τήν ἑλληνορθόδοξη παράδοσή μας, πλήττουν καίρια τόν θεσμό τῆς οἰκογενείας καί ὁδηγοῦν μέ μαθηματική ἀκρίβεια τήν ἑλληνική κοινωνία σέ πλήρη διάλυση καί ἀποσύνθεση. Εἶναι ἐξακριβωμένο μέ βάση στοιχεῖα ἀπό ἔρευνες καί δημοσκοπήσεις, ὅτι οἱ νομοθετικές καί θεσμικές αὐτές ἀλλαγές δέν γίνονται γιά τήν συντριπτική πλειοψηφία τῶν πολιτῶν, ἀλλά γιά νά ἱκανοποιηθοῦν μικρές κοινωνικές ὁμάδες καί πρόσωπα μέ ἀποκλίσεις ἀπό τήν φυσιολογική ζωή. Κλασικό παράδειγμα οἱ πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις τῆς πολιτείας γιά τό σύμφωνο συμβίωσης ὁμοφυλοφίλων! Ἡ Ἑλλάδα χάνεται, ἀργοπεθαίνει.

ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ: Η ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΤΑΥΤΟΤΗΤΟΣ ΜΑΣ!

Γράφτηκε από τον/την Orthros Ενεργό .

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Ἐν Πειραιεῖ τῇ 19η Ὀκτωβρίου 2017

Προφανῶς μία ἀπό τίς μεγαλύτερες προκλήσεις κατά τῆς Ἐκκλησίας μας, τοῦ ἰσχύοντος Συντάγματος τῆς χώρας μας καί τοῦ Ἑλληνικοῦ λαοῦ εἶναι ἡ ἐπιχειρούμενη ἀπό τήν κυβέρνηση μετάλλαξη τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν, ἀπό μάθημα μέ σαφῶς Ὀρθόδοξο χαρακτήρα καί προσανατολισμό, σέ μάθημα θρησκειολογικό. Κι’ αὐτό σέ πεῖσμα τῆς πλειοψηφίας τῶν ἑλλήνων πολιτῶν, οἱ ὁποῖοι αὐτοπροσδιορίζονται ὡς Ὀρθόδοξοι χριστιανοί, πληρώνουν φόρους, προκειμένου ἡ Πολιτεία νά ἐκπληρώσει τήν ἐκπαιδευτική της ἀποστολή καί ὡς ἐκ τούτου ἔχουν τήν ἀπαίτηση νά διδάσκονται τά παιδιά τους, κατά κύριο λόγο τίς βασικές διδασκαλίες τῆς Ὀρθοδόξου πίστεως καί δευτερευόντως, νά πληροφοροῦνται γιά τή διδασκαλία τῶν ἄλλων θρησκειῶν, πάντοτε ὑπό τό πρίσμα τῆς ἀληθινῆς καί σώζουσας Ὀρθοδόξου πίστεως.

Ο ΘΕΟΣ ΕΓΙΝΕ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΘΕΟΣ

Γράφτηκε από τον/την Orthros Ενεργό .

ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΗΝΑ

Στό προαιώνιο σχέδιο τοῦ Θεοῦ γιά τήν δημιουργία τοῦ κόσμου καί τοῦ ἀνθρώπου, ἐνυπάρχει ἡ εὐδοκία, ὥστε ὁ ἄνθρωπος, ὁ πλασθείς κατ’εἰκόνα Θεοῦ, νά καταστεῖ κοινωνός θείας φύσεως διά τοῦ ἐνανθρωπήσαντος, ἐν Πνεύματι Ἁγίῳ καί Μαρίας τῆς Παρθένου, Θεοῦ Λόγου, τοῦ Μεσσία.

Ἡ ἐπίγεια πρώτη παρουσία τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ ἀπό τῆς συλλήψεως Του ἕως καί τῆς Ἀναλήψεως εἶναι γνωστή, στούς ἔχοντας νοῦν Χριστοῦ.

Μετά σεβασμοῦ παρατηρήσεις στό κείμενο τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Καρπασίας κ. Χριστοφόρου:

Γράφτηκε από τον/την Orthros Ενεργό .

«Ἡ Ἐκκλησιολογία τῆς ἁγίας καί μεγάλης Συνόδου»

(πρωτοπρεσβυτέρου π. Ἰωάννου Φωτοπούλου,
ἐφημερίου Ἱ.Ν.Ἁγίας Παρασκευῆς )

Ὁ Σεβασμιώτατος μέ τό παραπάνω κείμενό του προσπαθεῖ νά «σώσει» τήν ἀνύπαρκτη ὀρθότητα τοῦ κειμένου «Σχέσεις τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας πρὸς τὸν λοιπὸν Χριστιανικὸν κόσμον» πού ἐνέκρινε ἡ Σύνοδος τῆς Κρήτης. Γράφει μεταξύ ἄλλων τά ἀκόλουθα :

«... κανένα κείμενο δὲν μπορεῖ νὰ εἶναι τέλειο, οὔτε ἡ χρήση τῶν καλύτερων θεολογικῶν ὅρων καὶ λέξεων μποροῦν νὰ ἀποδώσουν στὴν ἀκρίβειά του τὸ περιεχόμενο τῆς ἀποκαλυφθείσας πίστεώς μας. Γι᾽ αὐτὸ καὶ στὶς Οἰκουμενικὲς Συνόδους, ὅπου χρησιμοποιήθηκαν οἱ ὀρθότεροι, κατ᾽ ἄνθρωπο, ὅροι, χρειάστηκε νὰ ἑρμηνευτοῦν ἀπὸ τοὺς Πατέρες διὰ τῶν συγγραμμάτων τους γιὰ νὰ γίνουν κατανοητοὶ καὶ ἀποδεκτοὶ ἀπὸ τὸ πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας».