Παράνομη ἡ θρησκευτική Λατρεία;
Χαράλαμπος Ἄνδραλης
Ἐκεῖνοι πού μάχονταν πρίν λίγες ἡμέρες γιά τό δικαίωμα τῆς αὐτοδιάθεσης τῆς γυναίκας, ἐνάντια στό δικαίωμα τῆς ζωῆς τῶν ἀγέννητων παιδιῶν, σήμερα ἔγιναν ὑπέρμαχοι τοῦ δικαιώματος τῆς ὑγείας ἐνάντια στό δικαίωμα τῆς θρησκευτικῆς ἐλευθερίας τῶν χριστιανῶν, οἱ ὁποῖοι οὕτως ἤ ἄλλως, συχνά ἀντιμετωπίζονται ὡς ἄνθρωποι δεύτερης κατηγορίας, μέ μόνιμους συνοδούς τή χλεύη, τήν εἰρωνεία, ἀκόμα καί τίς ἀπειλές, κατά τήν ὑπόσχεση τοῦ Χριστοῦ «ἔσεσθε μισούμενοι ὑπό πάντων διά τό ὄνομά μου».
Ἔτσι, λοιπόν, γιά λόγους δημοσίου συμφέροντος, ἐν προκειμένῳ δημοσίας ὑγείας, ἀπαγορεύτηκε κάθε μορφή ἱεροπραξιῶν στήν πατρίδα μας, σέ μία κίνηση πού χειροκρότησαν οἱ γνωστοί ἐμμονικοί μέ τήν Ἐκκλησία, ἀλλά καί οἱ ἐπίσης γνωστοί θεολόγοι καί κληρικοί τοῦ μοντέρνου ρεύματος, μόνιμα ὁμονοοῦντες σέ ὅλα τά «καυτά» θέματα.
Τό ἐρώτημα πού γεννᾶται, εἶναι μέ ποιό τρόπο κινδυνεύει ἡ δημόσια ὑγεία σέ περίπτωση πού γίνονται λειτουργίες κεκλεισμένων τῶν θυρῶν, μέ τήν παρουσία τοῦ ἱερέως, τοῦ ψάλτη καί τοῦ νεωκόρου; Ἀκόμα πιό μεγάλο ἐρώτημα τίθεται μέ τήν ἀπαγόρευση τῶν ἱεροπραξιῶν στίς Ἱερές Μονές. Μήπως οἱ μοναχοί δέν τηροῦν τό σλόγκαν τῶν ἡμερῶν «μένουμε σπίτι μας»; Μά τό σπίτι τῶν μοναχῶν εἶναι τό μοναστήρι τους, ὁ ναός τους.